© 2014 Brecht

Panne in de Jungle

Na ons vorige mountainbike tochtje in de Cardamoms (zie Jolanda’s vorige bericht) weer een weekendje de jungle in geweest. Met de crossmotor dit keer. We kunnen ons blog wel “de avonturen van brecht en Jolanda in Cambodia”  gaan noemen! Wat een avontuur, wat een voorrecht toch weer om dit “zo maar” in een weekendje te kunnen doen.

Vrijdag een lange tocht over voornamelijk asfalt, wel al prachtig door de heuvels, pitstopje bij Tatai waterfall (herken je hem nog Annemie?) en uitkomen in het altijd leuke KohKong.

Dag twee een oud pad door de jungle tegen beter weten in proberen te volgen. Vastlopen, omkeren, ander totaal onbekend pad volgen, toch maar weer omkeren en om 4 uur in de middag weer zijn waar je om 10 uur in de ochtend ook al was. Had ik al verteld dat onderweg de motor niks meer deed en we lekker op 60km van het dichtstbijzijnde dorp een motor open gebroken hebben in het zand?  Toch maar besluiten het hoofdzandpad (Dank aan de Chinesen die de jungle hier op grote delen kaalslaan voor Stuwdammen en wegen daar naar toe) naar je eindbestemming nemen. In het donker aankomen in een 5 huizen tellend dorp waarvan er 1 gelukkig een guesthouse is…

Dag 3 vanwege opgelopen achterstand 200km zandweg door het Cambodiaanse landschap en  nog eens 250 km er achteraan over het asfalt naar huis.

Heerlijk.

5 Comments

  1. Posted February 20, 2014 at 9:23 pm | #

    How about de goede gesprekken? 😀

  2. Jasper
    Posted February 20, 2014 at 11:03 pm | #

    Damn, wat ben ik jaloers! Vertel eens wat meer over de panne?! Wat was er aan de hand en hoe heb je het opgelost?
    Mooimooimooi!

  3. Sjoerd
    Posted February 20, 2014 at 11:09 pm | #

    Carburateur erachter vandaan, vlotterbak eronder uit gehaald, ik gok een verstopte sproeier…

  4. Brecht
    Posted February 21, 2014 at 6:42 am | #

    Hele verhaal in het kort: niet functionerende vlotter.
    Iets langer: Heuvelop, geen vermogen meer. Huh? Kijken, benzine gutst uit overloopje onderin vlotterbak. Tegen beter weten in een takje in die overloop gefrot. Dat werkte… tot de vlotterbak acht vol was en het er aan de zijkant uit kwam.

    Dus maar carburateur los, vlotterbak er af, vlotter en naaldje weer netjes op zijn plek. dat werkte.

  5. Pim
    Posted February 21, 2014 at 3:42 pm | #

    Dat is wel wat anders dan op de ss50 van nieuwerbrug naar Woerden! 😉
    Nice pics!

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*